نکته بحرین روسیه اسلامی همایش بین المللی

نکته: بحرین روسیه اسلامی همایش بین المللی اخبار بین الملل

گت بلاگز اخبار اجتماعی تدوین پروتکل تازه مترو بعد از اتفاق «طرشت»

رئیس کمیته عمران شورای شهر پایتخت کشور عزیزمان ایران از اتخاذ تمهیداتی در مترو جهت پیشگیری از حوادث مشابه ایستگاه “طرشت” در قالب یک پروتکل خبر داد. 

تدوین پروتکل تازه مترو بعد از اتفاق «طرشت»

تدوین پروتکل تازه مترو بعد از اتفاق «طرشت»

عبارات مهم : کنترل

رئیس کمیته عمران شورای شهر پایتخت کشور عزیزمان ایران از اتخاذ تمهیداتی در مترو جهت پیشگیری از حوادث مشابه ایستگاه “طرشت” در قالب یک پروتکل خبر داد.

سه شنبه هفته قبل بود که به علت خطای انسانی در ایستگاه متروی طرشت شاهد برخورد دو دستگاه قطار با یکدیگر بودیم و این در حالی است که در بررسی ها مشخص شد که راهبر قطار پشتی، دستگاه کنترل کننده یا همان ATP را خاموش کرده است و به قطار متوقف شده است برخورد می کند؛ البته با اینکه راهبر قطار به وسیله مقامات قضایی بازداشت و جهت سیر مراحل قانونی پرونده اش در اختیار مأموران هست، ولی جای پرسش است که آیا راهبر قطار باید دستگاه کنترل کننده هوشمند را خاموش کند و این دستگاه در اختیار راهبر قطار باشد و مرکز کنترل فرماندهی نیز نظارتی بر روی این دستگاه ها نداشته باشد. هرچند رییس کمیته عمران شورای شهر می گوید که بعد از این اتفاق تمهیداتی اندیشیده شده است که راهبر قطار نتواند به تنهایی در مورد خاموش کردن دستگاه کنترل دهنده تصمیم بگیرد.

تدوین پروتکل تازه مترو بعد از اتفاق «طرشت»

اقبال شاکری در گفت وگو با ایسنا با اشاره به جلسه عصر روز گذشته کمیسیون حمل و نقل شورای شهر پایتخت کشور عزیزمان ایران که با عنوان اتفاق مترو “طرشت” برگزار شد، گفت: متاسفانه راهبر قطار در بازجویی ها عنوان کرده که می دانسته نباید دستگاه ATP را خاموش کند ولی به علت آنکه فکر می کرده دستگاه در حال eror دادن هست، آن را خاموش می کند و متاسفانه خطای انسانی راهبر قطار اتفاق تلخی را رقم می زند.

وی با بیان اینکه این راهبر به تازگی دوره های آموزشی را طی کرده و وارد خط شده است بود و اینگونه نیست که بعضی ها عنوان می کنند راهبر خسته بوده هست، تصریح کرد: اگر این اتفاق در داخل تونل و یا در حالی که سرعت قطار زیاد بود اتفاق می افتاد، قطعا حوادث بدتری را شاهد بودیم که برهمین اساس شرکت بهره برداری مترو موظف شد که تمهیدات خاصی را جهت راهبران خود اتخاذ کنند که برهمین اساس مقرر شد ارتباط بیشتری فی مابین مرکز فرمان و راهبرها برقرار شود و کنترل ای تی پی دو طرفه باشد.

رئیس کمیته عمران شورای شهر پایتخت کشور عزیزمان ایران از اتخاذ تمهیداتی در مترو جهت پیشگیری از حوادث مشابه ایستگاه “طرشت” در قالب یک پروتکل خبر داد. 

رییس کمیته عمران شورای شهر پایتخت کشور عزیزمان ایران با بیان اینکه براساس پروتکل تازه مسوولیت مهم ATP با راهبر قطار است ولی این فرد نمی تواند بدون کسب اجازه و اعلام به مرکز فرماندهی آن را خاموش کند، گفت: همچنین از شرکت بهره برداری مترو خواسته شد که هشدار و اخطار شدیدی به همه راهبران قطار داده شود تا به هیچ وجه خودسرانه اقدام به خاموش کردن ATP نکنند.

شاکری با بیان اینکه بارها تاکید کردیم که دولت باید سهم خود از محل توسعه مترو و خرید واگن را پرداخت کند تا شاهد چنین حوادثی نباشیم، خاطرنشان کرد: متاسفانه بعضی این مساله را سیاسی می کنند در حالی که بهره برداری از مترو هزینه بر است و شهرداری با چنگ و دندان مترو را نگه داشته است و امیدوارم با تمهیدات اتخاذ شده است دیگر شاهد آن نباشیم که خطای انسانی در مترو باعث بروز حوادث اینچنینی شود.

واژه های کلیدی: کنترل | دستگاه | شورای شهر | خاموش کردن | اخبار اجتماعی

دانلود


دانلود فایل ها

نویسنده : getblogs